Παρασκευή, 23 Μαΐου 2014

Οι επικοινωνιολόγοι που σχεδίασαν τις καμπάνιες ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ

Με την ορμή των social media να καθορίζει εν πολλοίς την τελική εικόνα κομμάτων και υποψηφίων, χωρίς διαμεσολαβήσεις, η διεισδυτικότητα και το καθαρό μήνυμα που μπορούν να στείλουν οι καμπάνιες των κομμάτων ενόψει των εκλογών έχουν μικρότερη απήχηση από παλιά. 

Η πρόκληση είναι μεγάλη και καλούνται να ανταποκριθούν παλιοί γνώριμοι, άλλοτε και συνεργάτες, επικοινωνιολόγοι και αναλυτές που τρέχουν τις καμπάνιες των μεγάλων κομμάτων. Ποιοί είναι όμως αυτοί;


«Μην πείτε στη μητέρα μου ότι είμαι διαφημιστής. Νομίζει ότι παίζω πιάνο σε μπουρδέλο»! Με αυτή τη φράση που έγινε και τίτλος σε βιβλίο του διαφημιστή θρύλου Ζακ Σεγκελά (σ.σ. είχε αναλάβει και την καμπάνια του Μιτεράν) εκκινεί το πορτρέτο των επικοινωνιολόγων της στιγμής στα "Νέα" σήμερα. 

Ποιοί τρέχουν τις καμπάνιες ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και πώς στο παρελθόν βρέθηκαν στους κόλπους κομμάτων που τώρα πρέπει να καταγγείλουν;

Για τη Νέα Δημοκρατία, ως στρατηγός εμφανίζεται ο Στέλιος Ζωντός, εκ των ιδρυτικών στελεχών της Newtons Laboratory – ναι είναι η εταιρεία που έχει κάνει και την αστική έκπληξη των ημερών με την παραλία και τη θάλασσα μέσα στους συρμούς του μετρό. 

Ο Στέλιος Ζωντός ήταν στο παρελθόν διευθυντής του πολιτικού γραφείου του τότε υπουργού Εργασίας Τάσου Γιαννίτση αλλά είχε συνεργασθεί και με το υπουργείο Εξωτερικών επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Μαζί του σήμερα είναι και ο πρώην σύμβουλος του Κώστα Καραμανλή σε θέματα επικοινωνίας Χρήστος Βαλταδώρος.

Προφανώς η επικοινωνιακή πολιτική της ΝΔ δεν εξαρτάται μόνο από αυτά τα πρόσωπα που τρέχουν την καμπάνια, αλλά και ανθρώπους κοντά στον πρωθυπουργό, όπως ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, ο Γιώργος Μουρούτης, ο Σπύρος Καπράλος, ο Νίκος Τσούτσιας και ο Δημήτρης Πτωχός, όπως σημειώνουν τα "Νέα". Βασικός εκλογικός αναλυτής της Συγγρού είναι ο Δημήτρης Μαύρας ενώ τα αποτελέσματα των μετρήσεων επεξεργάζεται ο Πάνος Σταθόπουλος που είναι αναλυτής του κόμματος ήδη από την εποχή του Κώστα Καραμανλή.

Το "αντίπαλο" στρατόπεδο

Στον ΣΥΡΙΖΑ σημαντικό μέρος της καμπάνιας έχει αναλάβει η Clever Bank που ίδρυσε ο Δημήτρης Τζιώτης, που συνέλαβε και τον όρο «Νέα Ελλάδα» που έβαλε φωτιά και άναψε αντιπαραθέσεις στο πολιτικό σκηνικό. Ο κ. Τζιώτης στο παρελθόν ασχολήθηκε με τον τομέα πολιτικού σχεδιασμού στο ΠΑΣΟΚ, ενώ το 2007 είχε βάλει υποψηφιότητα για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ απέναντι στους Βενιζέλο και Παπανδρέου.

Προφανώς σημαντικό μέρος της καμπάνιας τρέχουν και κεντρικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με πρωταγωνιστές τους Νίκο Παππά και Ανδρέα Καρίτζη, υπεύθυνο επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ.