Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Ρότερνταμ του Νότου ο Πειραιάς

Τις αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές του Πειραιά ως του βασικού ελληνικού λιμένα υποδοχής εμπορευμάτων, επιβατών και τουριστών παρουσιάζει στο σημερινό φύλλο της, η εφημερίδα “Neue Zürcher Zeitung”  της Ζυρίχης.



Στο δημοσίευμα υπάρχει ο προβληματισμός αν οι επενδύσεις της κινεζικών συμφερόντων “Cosco” θα μετατρέψουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε... «Ρότερνταμ του Νότου». Στο δημοσίευμα που αναπαράγεται σήμερα από το “tvxs.gr” γίνεται επίσης αναφορά στο τετραετές στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, το οποίο έχει εκπονηθεί από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς σε συνεργασία με εκπροσώπους φορέων και οργανισμών της πόλης.

Σύμφωνα με την ελβετική εφημερίδα, «το λιμάνι του Πειραιά εξελίχθηκε τα τελευταία χρόνια στο μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης επιβατών της Ευρώπης και κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως στη μεταφορά τουριστών. Ακριβώς αυτή τη στιγμή που η Ελλάδα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση παίζει αποφασιστικό ρόλο το λιμάνι του Πειραιά σαν κέντρο μεταφόρτωσης, διότι οι πυλώνες της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός και η ναυτιλία. Έτσι η ελληνική κυβέρνηση παρά τις ισχνές οικονομικές δυνατότητες έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο: μέχρι το 2014. Επιδιώκει να μετατρέψει τον Πειραιά σε ένα υπερσύγχρονο τέρμιναλ για τουρίστες, για κρουαζιερόπλοια και για πλοία - κοντέινερ» αναφέρεται στο άρθρο υπό τον τίτλο «Τα μεγαλόπνοα σχέδια της Ελλάδας για το λιμάνι του Πειραιά – η κινεζική Cosco σχεδιάζει το “Ρότερνταμ του Νότου”».

Κατά την “Neue Zürcher Zeitung”, το λιμάνι του Πειραιά έπαιζε από την αρχαιότητα ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο λόγω της γεωστρατηγικής του θέσης. Εξάλλου μέσω του λιμανιού αναπτύχθηκε οικονομικά, στρατιωτικά και πολιτιστικά το κράτος της αρχαίας Αθήνας. Σήμερα παίζει καθοριστικό ρόλο στη μεταφορά επιβατών.

Τα στατιστικά

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση υποδοχής του φορτηγού
πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων "Cosco Hellas",
το καλοκαίρι του 2006, στον Προβλήτα II του Πειραιά.
Οι συντάκτες επικαλούνται μάλιστα τα τελευταία στατιστικά στοιχεία του ΟΛΠ, σύμφωνα με τα οποία, ο τερματικός σταθμός αυτοκινήτων του λιμανιού έχει χωρητικότητα για πάνω από 11.000 Ι.Χ.. Το 2009 έγινε μεταφόρτωση 276.430 αυτοκινήτων και τους πρώτους μήνες του 2010 τα αυτοκίνητα έφθασαν τις 183.541.

«Πρόσφατα μάλιστα επεκτάθηκε ο προβλήτας Ι. Πρόκειται για επιφάνεια 25 εκταρίων με 7 μεγάλους γερανούς που κόστισαν 160 εκατομμύρια ευρώ. Λίγο πιο δυτικά από αυτή βρίσκεται ο προβλήτας ΙΙ με 12 γερανούς που έγινε αντικείμενο ταραχών και διαμαρτυριών γιατί πουλήθηκε στην κινεζική εταιρεία Cosco» σημειώνει ο συντάκτης του άρθρου.

Το ρεπορτάζ αναφέρεται στα σχέδια της Cosco για επέκταση του λιμανιού με τον νέο προβλήτα ΙΙΙ και για το συμβόλαιο εκμετάλλευσής του έως το 2038 τουλάχιστον, με δυνατότητα ανανέωσης δικαιωμάτων ως και το 2048.

Η ελβετική εφημερίδα επισημαίνει: «Το Πεκίνο βλέπει το συμβόλαιο της Cosco με το λιμάνι του Πειραιά σαν μια μεγάλη επιτυχία, από την οποία θα επωφεληθούν αμφότερες οι πλευρές. Τα ελληνικά συνδικάτα όμως φοβούνται ότι θα μειωθούν τα μεροκάματα και θα αυξηθούν οι ώρες εργασίας. Η Κίνα ξέρει τι θέλει: επιδιώκει τη μεταφορά εμπορευμάτων με πλοία – κοντέινερ από την Κίνα μέχρι τον Πειραιά και από κει μεταφόρτωση σε φορτηγά προς όλα τα σημεία της Ευρώπης. Προβλέπεται ήδη φέτος να εκφορτωθούν εμπορεύματα από 800.000 κοντέινερ και ως το 2015 να αυξηθούν στα 3,7 εκατομμύρια ετησίως».

Το άρθρο αναφέρεται αναλυτικά στις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις των συνδικάτων και κυρίως της ΠΕΜΕΝ, που πρόσκεινται στο ΚΚΕ, και τα οποία καταγγέλλουν τις συνθήκες εργασίες των ξένων, κακοπληρωμένων πληρωμάτων στα επιβατικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια και καταλήγει: «Ως το 2014 το λιμάνι του Πειραιά θα έχει αποκτήσει ακόμη έξι νέους μώλους, όπου θα μπορούν και κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς να αποβιβάσουν τουρίστες. Υπολογίζεται ότι έως το 2015 οι επιβάτες που θα διακινούνται ετησίως από το λιμάνι του Πειραιά θα φθάσουν τα 30 εκατομμύρια» καταλήγει.

Δείτε σχετικά:
http://tvxs.gr/news/%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/%CE%B8%CE%B1-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%BF-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC%CF%82-%CF%84%CE%BF-%C2%AB%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BC-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%85%C2%BB
«Θα γίνει ο Πειραιάς το Ρότερνταμ του Νότου;» / Η ανάρτηση του “TVXS