ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ στοιχεία που προκαλούν την κοινή γνώμη για το συνεχιζόμενο αφορολόγητο των εφοπλιστών
Του Ειδικού Συνεργάτη
Την πρώτη θέση στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά καταλαμβάνουν οι Έλληνες
πλοιοκτήτες με βάση υπολογισμού του gross tonnage (gt) ή του dead weight tones
(dwt), επίσης σε Έλληνες ανήκουν και τα περισσότερα δεξαμενόπλοια.
Αυτά είναι τα στοιχεία που
ανακοίνωσαν διεθνείς ναυλομεσιτικοί οίκοι στα τέλη του Απριλίου ενώ την ίδια
στιγμή, οι υπηρεσίες του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών εξακολουθούν να ελέγχουν
τα προκλητικά προνόμια των Ελλήνων εφοπλιστών και εξακολουθούν να επισημαίνουν
ότι οι πλοιοκτήτες δεν αφήνουν ούτε ευρώ στην πατρίδα τους.
Τα στοιχεία του ρεπορτάζ είναι
συγκλονιστικά και αποκαλυπτικά:
Στα τέλη Απριλίου, ο ναυλομεσιτικός
οίκος Clarksons ανακοίνωσε ότι ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείτο από 4.894
πλοία, 168.922.455 gt και 291.735.318 dwt. Στη δεύτερη θέση η Ιαπωνία με 8.357
πλοία,159.401.728 gt και 242.640.509 dwt και τρίτη η Κίνα με 6.427 πλοία,
190.601.765 dwt και 116.675.336 gt.
Ανά τύπο πλοίων, η Ελλάδα
βρίσκεται στην πρώτη θέση στα δεξαμενόπλοια με 1.217 πλοία, ακολουθεί η Ιαπωνία
με 938 πλοία και η Κίνα με 531 πλοία.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες που
φιγουράρουν πρώτοι στον κατάλογο σε αριθμό πλοίων, είναι οι Γιάννης
Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 114 πλοία,
20.581.974 dwt και 12.088.789, ενώ προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς
LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).
Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff και Dryships με 128 πλοία,
16.433.577 dwt και 9.177.969 gt ο οποίος προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2
πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου.
Η Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 117 πλοία, 11.252528 dwt
και 6.268.888 gt η οποία προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων.
Επίσης η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 95 πλοία, 12.486.682 dwt και
7.443.560 gt. η οποία προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων.
Οι ελληνικές εταιρείες έχουν
προχωρήσει σε μεγάλες αγορές πλοίων, ύψους 6,8 δισ., το α' τρίμηνο του 2014 ενώ
οι παραγγελίες για νέα πλοία αυξήθηκαν κατά 126% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο
του 2013 με επενδύσεις άνω των 3,5 δισ. ευρώ.
Το επενδεδυμένο κεφάλαιο για την
κατασκευή νέων πλοίων έχει επίσης αυξηθεί, ξεπερνώντας τα 25 δισ. ευρώ για 792
νέες παραγγελίες.
Οι έρευνες του γερμανικού
υπουργείου Οικονομικών
Την ίδια στιγμή, οι υπηρεσίες του
γερμανικού υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν πως οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν
το 15% του παγκοσμίου θαλάσσιου εμπορίου χωρίς να αφήνουν ούτε ένα λεπτό του
ευρώ στη χώρα. Οι Γερμανοί υποστηρίζουν μάλιστα ότι η αρμόδια ΔΟΥ Πλοίων έχει
ρόλο διεκπεραιωτή και στατιστικού καταγραφέα. Με πολιτικές και άλλες
παρεμβάσεις, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν μιας «προκλητικά φιλικής»
αντιμετώπισης, λένε.
Τεχνοκράτες του γερμανικού
υπουργείου Οικονομικών επισημαίνουν ότι υπάρχει και η επίφαση της νομιμότητας
γι’ αυτήν την προκλητική μεταχείριση από την κυβέρνηση. Την ώρα που
καταστρέφεται η μεσαία τάξη της χώρας μας, βάσει του άρθρου 107 του Συντάγματος
εξαιρεί τους εφοπλιστές από τη φορολογία επί των κερδών, αντιθέτως με τον
υπόλοιπο επιχειρηματικό κόσμο της χώρας.
Επισημαίνεται (και όχι τυχαία)
πως τα άρθρα 86 περί της βουλευτικής ασυλίας και 107 για τη φορολογική απαλλαγή
των εφοπλιστών από τα μυθικά κέρδη τους προβληματίζουν μόνο προοδευτικές και
ριζοσπαστικές δυνάμεις του πολιτικού συστήματος, ενώ έχει αρχίσει να ενοχλεί
τους Ευρωπαίους.
Θεωρούν ότι η αναφορά στο άρθρο 120 που αναφέρει πως η τήρηση
του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων δεν βρίσκει εφαρμογή
τόσο στους πολιτικούς, οι οποίοι δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, όσο και
στους εφοπλιστές που δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους απέναντι στη
χώρα. Χαρακτηριστικά είναι πρόσφατα σχετικά δημοσιεύματα από τη γερμανική
εφημερίδα «Ζιντόιτσε Τσάιτουνγκ» (Suddeutsche Zeitung) ή η γαλλική «Μοντ» (Le
Monde).
Οι ισχυρισμοί αυτοί δεν
διαψεύδονται από την κυβέρνηση και το χειρότερο είναι ότι στελέχη των
υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας παραδέχονται ότι με τις φορολογικές
απαλλαγές των εφοπλιστών το Δημόσιο χάνει τουλάχιστον 9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Αυτό είναι ένα ποσό με το οποίο θα υπήρχε
σαφής βελτίωση στη δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας, αν οι εφοπλιστές
γίνονταν συνεπείς προς τις υποχρεώσεις τους όπως οι υπόλοιποι φορολογούμενοι.
Τέτοιου είδους επιχειρήματα όμως δεν φαίνεται να γίνονται αντιληπτά από τη
συντεχνία των πλοιοκτητών που έφθασαν στο σημείο να λένε σε πρόσφατη εκδήλωση
των “Lloyd’s list” ότι «για την κατάσταση
φταίει το διεφθαρμένο κράτος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου