Μια ανάρτηση που αφιερώνεται σε όσους αποδόμησαν την Παιδεία και εκπόρνευσαν την ελληνική γλώσσα στο όνομα της "απλοποίησης"
Τη συστηματική διδασκαλία της
αρχαίας Ελληνικής γλώσσας προτείνουν ξένοι καθηγητές, σαν θεραπεία σε... δυσλεκτικά
παιδιά.
Σύμφωνα με την θεωρία, του
Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock, η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα...το
αρχαίο Ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον Αρχαίο
Ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του.
Στον συνεδριακό τόμο των
τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain,
έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων
επιστημόνων, φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων, πλην Ελλήνων
αντιστοίχων ειδικοτήτων.
Επιμελητές της έκδοσης ήταν - ο
Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και - ο
Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De
Kerckhove.
Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα
οποία υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:
1. Η περιοχή Broca, που βρίσκεται
στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του
Ελληνικού αλφαβήτου διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη
φορά.
2. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος
επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς.
3. Η πιο πάνω αναφερθείσα
συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη
αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη
επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του θεάτρου.
Οι δημοσιευμένες έρευνες της
επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η
ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΤΟΝΩΝ».
Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες
έρευνες 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης
και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25
μη-δυσλεξικών παιδιών.
Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά
καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και
συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους.
Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν
στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως
και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα.
Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες
διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε
στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο.
Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή
ερευνήτρια Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο
διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the
study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή
δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά!
Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν
παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική
πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε
αντίστοιχης ηλικίας Ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, δεν θα διδάσκονται
την Αρχαία Γλώσσα ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!!
ΣΧΟΛΙΟ: Καλό είναι να προσέξετε ότι δεν συμμετέχουν στα προγράμματα
Έλληνες επιστήμονες και μάλιστα στελέχη του ντόπιο καθηγητικού κατεστημένου, το
οποίο διακρίνεται για την ημιμάθεια και την πελατειακής αντίληψης αναρρίχησή
του σε θώκους που δεν έχουν διεθνές κύρος και αναγνωρισιμότητα.
(Πηγή: Σταύρος Π.
Παπαμαρινόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου
Έρευνας και Τεχνολογίας 2004-2010).
Διαβάστε ακόμα:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου